Alpha Cursus Alpha Cursus

Alpha-cursus is iets voor jou….
als je denkt “er moet meer zijn” of als je dat nooit denkt, maar wel van een goed gesprek houdt.
als je het leuk vindt om nieuwe mensen te ontmoeten, die verschillende opvattingen hebben over God, geloof en spiritualiteit.
als je christen bent, maar de basis weer wilt opfrissen.
als je vrijblijvend wil weten wat het christelijk geloof inhoudt.
De Alpha-cursus biedt je de mogelijkheid om op een ontspannen manier te ontdekken wat het christelijk geloof inhoud.
De cursus is laagdrempelig, leerzaam en ook gewoon leuk!
Meer dan 11 miljoen mensen wereldwijd hebben de cursus inmiddels gevolgd. In Nederland gingen ruim 150.000 mensen je voor. De cursus wordt gegeven in kerken, studentenverenigingen, jongerenclubs en zelfs in gevangenissen.
Sinds 1999 wordt de cursus ook in Yerseke gegeven en hebben meer dan200 mensenvan alle leeftijdenal meegedaan.
Het is de bedoeling om ook dit jaar weer een cursus te geven.
Het is boeiend om met mensen met verschillende achtergronden (kerkelijk en niet-kerkelijk) bezig te zijn met het geloof.
De cursus bestaat uit 11 avonden en een weekend (van vrijdagavond tot zaterdagavond)
De Alpha-cursus wordt gegeven door mensen van de Vrije Evangelische Gemeente en de PKN.
De nieuwe cursus begint begin januari.
De definitieve datum wordt zo spoedig mogelijk bekend gemaakt.
Kom gerust de eerste avond eens meedoen, u/jij kunt dan altijd nog beslissen om de cursus te volgen.

Contactpersoon: Corine Kramer, tel. 06 51075186, of stuur een e-mail.